Sabtu, 9 Mac 2013

AKTIVITI SK DUSUN TUA PADA BULAN FEBRUARI 2013

SAMBUTAN MAULIDURRASUL PERINGKAT SEKOLAH
Diadakan pada 1 Februari 2013. Antara aktiviti yang dijalankan ialah ceramah mengenang kelahiran baginda Rasulullah saw, perarakan dan berselawat, pertandingan sepanduk dan kuiz agama.
 KURSUS KEPIMPINAN - PEMIMPIN MUDA
 Telah dilaksanakan pada 2 Februari lalu. Kursus telah diberi kepada semua Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber, Pembimbing Rakan Sebaya, Pengawas Bilik BOSS, dan Ketua Kelas serta Penolong Ketua Kelas Tahap 2.
 KECERIAAN SEKOLAH KITA
 Kerja-kerja pembersihan bangunan blok A telah dibuat bagi memudahkan usaha mengecat bangunan sekolah. Yayasan Kebajikan Wanita Negara (di bawah Kementerian Wanita & Luar Bandar) telah menaja kos untuk projek ini. Di samping itu, pihak sekolah juga telah melaksanakan program keceriaan sekolah dengan membeli papan tanda dan sebagainya, bertujuan menceriakan kawasan sekolah kita.

                      PELANCARAN PROGRAM NILAM SEDAERAH (4 Februari 2013)
 PROGRAM MOTIVASI TAHAP 2 (14 Februari 2013)
 KHIDMAT BANTU OLEH PPD (14 Februari 2013)
 NAZIR 'BERKAMPUNG - 18 hingga 22 Februari 2013
 LALUAN PEJALAN KAKI BAGI MURID
Bermula 20 Februari, atas dasar keselamatan murid-murid, laluan baru telah diperkenalkan. Begitupun, bahagian tangga sedia ada akan ditingkatkan taraf setelah sekolah mempunyai dana untuk menambahbaik dan memberi keselesaan kepada murid-murid. Semoga ibu bapa dan penjaga murid memahami kekurangan yang dialami oleh pihak sekolah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..