Jumaat, 10 Mei 2013

AKTIVITI DI SK DUSUN TUA PADA BULAN MAC 2013

PELANCARAN PROGRAM "CIKGUMU CANTIK"  (1 MAC 2013)
Program "CikguMu Cantik" adalah satu program yang dianjurkan oleh Pejabat Pelajaran Daerah  Hulu Langat (PPDHL) dengan kerjasama Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat. Antara objektifnya adalah ke arah menjadikan daerah Hulu Langat bebas daripada ancaman wabak denggi. 
Guru dan murid akan bersama-sama mengambil masa selama kira-kira 10 minit dalam seminggu, untuk mencari dan memusnahkan jentik-jentik di tempat-tempat yang berisiko.

LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN (LADAP) SIRI 2 (12 MAC 2013)
Tuan Guru Besar, En. Mohd Sahar Othman telah menyampaikan ceramahnya berkaitan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) 2013- 2025, manakala Pn. Noor Hamidah Hamdan (Ketua Kerani) pula membimbing guru/staf bagi tajuk "Sistem Pengurusan Fail"
Latihan ini telah memberikan ilmu pengetahuan yang berguna kepada semua guru/staf SKDT.

PELANCARAN PROGRAM MENGGAPAI BINTANG (18 MAC 2013)
Demi membantu murid-murid LINUS, program berteraskan bimbingan Mentor-Mentee ini dilaksanakan di sekolah. Pn. Siti Mardhiyyah Ramli dan Cik Nurizyan Zainuddin  menjadi guru penyelaras bagi program tersebut. Beberapa orang guru pembimbing pula telah dilantik sebagai mentor kepada murid-murid (mentee) berkenaan.
MAJLIS PERPISAHAN DENGAN KETUA KERANI (29 MAC 2013)
Ketua kerani SKDT, Pn. Noor Hamidah Hamdan, telah dinaikkan pangkat dan ditukarkan ke SK Desa Baiduri pada 1April lalu. Majlis ringkas perpisahan telah diadakan di kalangan staf dan barisan pentadbir di pejabat. Warga SKDT mengucapkan "Selamat Maju Jaya" kepada beliau, dan semoga pertukarannya akan memberikan kebahagiaan dan hikmah kepadanya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..