Selasa, 3 November 2009

JUALAN LANGSUNG SEMPENA BULAN PANITIA KH & PJK

Pelbagai acara telah diadakan sepanjang Bulan Panitia Kemahiran Hidup & Pendidikan Jasmani Kesihatan. Antara yang paling meriah adalah aktiviti jualan lansung yang dikendalikan sepenuhnya oleh murid-murid Tahun 4, 5 dan 6.

Selain pelbagai juadah makanan dan minuman, murid-murid turut menyediakan permainan 'Play Station' dan Rumah Hantu.

Bukan sahaja murid-murid yang terlibat membeli makanan/minuman yang dijual, guru-guru juga turut mengeluarkan belanja untuk menikmati hidangan yang disajikan. Tidak ketinggalan, ibu bapa murid yang turut membantu anak-anak mereka menjual.

Meskipun aktiviti ini sebenarnya melatih anak-anak berniaga, dan juga diadakan secara tertutup, namun kehadiran ibu bapa murid ke acara jualan langsung ini tidak dapat disekat. Ia juga berjaya menambah seri program ini.

Semoga program seumpama berjaya menyemai minat berniaga dan berdikari di kalangan anak-anak didik SK Dusun Tua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..