Ahad, 1 November 2009

MAJLIS KHATAM AL-QURAN

Panitia Pendidikan Agama Islam telah mengadakan aktiviti tadarrus al-Quran, yang disertai murid-murid Tahun 6 bermula 28 September hingga 8 Oktober lalu.

Ustaz Nor Azamri Ishak dan Ustazah Junaidah Kamaruddin telah bertindak selaku pembimbing.

Seramai 7 orang murid lelaki dan 21 orang murid perempuan telah berjaya mengkhatamkan Quran, dan satu majlis meraikan mereka telah dibuat pada 9 Oktober lalu.

Pada majlis perasmian penutup Ihya Ramadhan itu, Pn. Hjh. Masirah Rahmad (Guru Besar) , telah menyeru murid-murid supaya rajin membaca, mendengar serta menghayati ayat-ayat suci al-Quran. Mereka juga diingatkan tentang banyak fadilat yang boleh diperolehi dengan mengamalkan ayat-ayat al-Quran, misalnya bagi mengelakkan gangguan syaitan.

Pada majlis itu, acara nasyid turut dipersembahkan. Setiap murid membawa 3 tangkai bunga telor untuk diberi kepada para hadirin.

Semoga anak didik SK Dusun Tua menjadikan bacaan al-Quran satu amalan yang berterusan, serta menjadikan al-Quran sebagai teras kehidupan untuk mencapai kejayaan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..