Selasa, 17 Mei 2011

KEJOHANAN SEPAK TAKRAW (MSSDHL) - SK DUSUN TUA, "CUBA LAGI!"

Kejohanan Sepak Takraw (R) MSSD Hulu Langat telah diadakan pada 18 dan 19 April 2011. Sebanyak 66 regu telah mengambil bahagian dalam kejohanan tersebut.

SK Dusun Tua telah menghantar 2 regu iaitu Regu ‘A’ dan Regu ‘B’. Regu ‘A’ terdiri daripada Muhamad Amir Johan, Muhamad Syahmi, Khairul Naim dan Muhamad Budriz. Manakala Regu ‘B’ diwakili Ahmad Mubarak, Muhamad Fithri, Muhamad Shazmie dan Muhamad Jailani.

Pasukan SK Dusun Tua telah dilatih oleh En. Nor Azamri dan En. Mohd Sukree. En. Zainal Abidin pula bertindak selaku pengurus pasukan.

Peringkat pertama kejohanan tersebut diadakan secara liga. Regu ‘A’ telah tewas kepada regu SK Jalan 4. Regu ‘B’ telah berjaya pada pusingan pertama selepas mengalahkan regu SK Bangi ‘A’.

Pada pusingan kedua, Regu ‘B’ SK Dusun Tua telah berjaya melangkah ke suku akhir setelah berjaya menewaskan SK Taming Jaya ‘A’ dan SK Ampang ‘B’.

Pada peringkat suku akhir, SK Dusun Tua telah tewas tipis (20-22) kepada SK Bandar Tun Hussein Onn.

Walaupun tewas, SK Dusun Tua berazam akan mempertingkatkan usaha untuk lebih berjaya pada kejohanan yang akan datang.

-Laporan oleh : En. ZAINAL ABIDIN B HJ MOHD BERAWI,

Pengurus Pasukan Sepak Takraw SK Dusun Tua 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..