Rabu, 2 September 2009

BULAN KEMERDEKAAN (PERINGKAT SEKOLAH)


Pelancaran Bulan Kemerdekaan sempena Hari Kebangsaan Ke-52, telah dibuat pada 17 Ogos lalu. Panitia Kajian Tempatan, Panitia Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan, Panitia Pendidikan Seni dan Panitia Pendidikan Muzik telah bekerjasama merancang dan melaksanakan pelbagai aktiviti melibatkan warga SKDT.

Program yang berjalan selama sebulan ini bertujuan menyemai perasaan cintakan tanahair, memupuk semangat patriotik, mengamalkan toleransi demi perpaduan, di samping mencungkil bakat seni dan daya kreatif murid-murid.

Antara aktiviti yang diadakan ialah Pertandingan Mencipta Kad Ucapan Gergasi, Pertandingan Menghias Kelas, Pertandingan Lagu Patriotik, Pertandingan Basikal Patriotik dsb.

Semoga warga SKDT dapat melibatkan diri dalam segala aktiviti yang dianjurkan, demi mewujudkan warga Malaysia yang setia serta kuat semangat patriotismenya terhadap nusa dan bangsa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..