Sabtu, 5 September 2009

PEMBERIAN TOPENG MULUT/HIDUNG

Sebelum cuti pertengahan penggal lalu, pihak Pejabat Pelajaran Daerah Hulu Langat (PPDHL) telah mengedarkan topeng mulut/hidung, sanitizer dan termometer kepada sekolah-sekolah di Hulu Langat. Ianya adalah sumbangan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dalam usaha menangani wabak influenza A H1N1 di kalangan pelajar sekolah.

Memandangkan bilangan topeng mulut/hidung yang diberi tidak mengikut jumlah ramai pelajar di sesebuah sekolah, maka pihak SKDT mengambil keputusan mengagihkan topeng tersebut kepada murid-murid yang menerima bantuan KWAPM, miskin serta anak-anak yatim.

Pemberian telah dibuat pada pagi Jumaat, 4 September. Seramai 50 orang murid bantuan KWAPM dan kurang 20 orang anak yatim menerima topeng hidung/mulut berkenaan. Guru Bimbingan & Kaunseling, Pn. Hjh. Nyai @ Mariani Ujud, telah membantu mengagihkan topeng kepada para penerima.

Semoga murid-murid tersebut menghargai pemberian itu dengan memanfaatkannya, seterusnya diharapkan tiada warga SKDT yang mengalami wabak penyakit berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..