Selasa, 8 September 2009

TERIMA KASIH, KPM!

TERIMA KASIH - Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM), kerana sentiasa prihatin terhadap kebajikan murid/pelajar. Sememang banyak bantuan yang telah KPM beri antaranya Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM), Skim Baucer Tuisyen (SBT), dan Rancangan Makanan Tambahan (RMT).

Terkini, dalam menangani wabak Influenza A H1N1, KPM telah menyumbang topeng hidung/mulut kepada murid/pelajar. Difahamkan, KPM telah memperuntukkan sejumlah RM5 juta bagi kos pemberian topeng hidung/mulut, sanitizer dan alat termometer ke sekolah-sekolah seluruh negara.

Pemberian kali kedua ini, khusus kepada calon UPSR. Setiap murid dibekalkan tiga keping topeng (satu, sehari), selain sanitizer bertujuan mencegah penularan wabak penyakit tersebut di kalangan calon UPSR.

Pihak KPM juga turut memberi penerangan dan panduan kepada semua pengetua/guru besar usaha-usaha serta langkah pencegahan yang perlu diambil bagi menghadapi ancaman H1N1 ini.

Pihak ibu bapa penjaga murid perlu meletakkan kepercayaan kepada pihak sekolah dengan sebarang tindakan yang dilaksanakan, demi kebaikan bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..