Selasa, 30 Oktober 2012

ACARA KORBAN WARGA SK DUSUN TUA, MERIAH..

Buat julung kalinya, SK Dusun Tua telah mengadakan acara korban yang disertai warga sekolah. Program anjuran Badan Kebajikan Guru & Staf (BKG) ini diharap sebagai perintis untuk dijadikan acara tahunan sekolah.
Sebanyak dua ekor lembu berjaya dikorbankan. Penyelaras program, Ustaz Amran Mansor berkata, program ini diharap dapat mewujudkan rasa persaudaraan yang erat di kalangan warga SKDT. Di samping merupakan suatu ibadah, ia juga memberi peluang untuk menjamu murid-murid sekolah, serta memberi sedikit habuan daging kepada murid-murid miskin dan anak-anak yatim.
Seramai hampir 20 orang sukarelawan/petugas dari Surau Taman Desa Sentosa, yang mana ada di antara mereka adalah ibu bapa murid sekolah ini, telah meluang masa untuk bersama-sama melapah daging lembu korban. Pihak sekolah amat menghargai bantuan yang dihulurkan, serta merakam ucapan "TERIMA KASIH" kepada semua yang terlibat menjayakan program ini.
Gambar menunjukkan kerja-kerja melapah daging lembu yang dijalankan secara gotong-royong antara warga SKDT 
dan sukarelawan Surau Taman Desa Sentosa
Pada hari yang sama, Sambutan Hari Kanak-kanak Peringkat Sekolah turut diadakan. Pertandingan Melukis & Mewarna telah diadakan bagi murid-murid Tahap 1, manakala Pertandingan Nasyid bagi Tahap 2. Untuk program Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan (RIMUP), hanya SK Lubok Kelubi yang telah menghantar 4 orang murid untuk menyertainya.
Diharapkan semoga aktiviti '3 dalam 1' yang telah dijalankan ini mampu mengeratkan hubungan harmoni   di kalangan warga sekolah mahupun dengan penduduk  dan sekolah berdekatan.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..