Rabu, 10 Oktober 2012

AKTIVITI SKDT PADA BULAN SEPTEMBER 2012

 MAJLIS KHATAM AL-QURAN DAN SAMBUTAN HARI RAYA PERINGKAT SEKOLAH
Majlis Khatam al-Quran telah diadakan pada 4 September lalu. Kira-kira hampir 30 orang murid mengambil bahagian dengan dipimpin oleh Ustaz Amran Mansor. Di hari yang sama, Sambutan Hari Raya peringkat sekolah turut diadakan. Alhamdulillah, majlis berjalan lancar dan baik.
 Terima kasih kepada semua pihak yang bekerjasama melaksanakan kedua-dua majlis ini dengan jayanya.
Saban tahun, SKDT pasti terpilih sebagai lokasi penggambaran bagi drama TV. Pada 7 September lalu, beberapa babak dalam drama terbitan Astro dibuat berjudul 'Tiara", telah menjalani penggambaran di sini. Kehadiran penyanyi Adira AF dan Alif Aziz (Singapura) telah mencuri perhatian murid-murid sekolah yang tidak melepaskan peluang untuk bersalaman dan mendapatkan tandatangan mereka. Pada bulan Oktober ini, satu lagi pihak produksi akan membuat penggambaran di SKDT. Difahamkan judulnya "Mat Saintis" yang turut akan ditayangkan di siaran Astro.
KEJOHANAN SUKANTARA & SUKANEKA SK DUSUN TUA 2012
Pada tahun ini, Unit Kokurikulum telah mengadakan Kejohanan Sukantara dan Sukaneka bermula 18 September hingga pada hari kemuncak iaitu 22 September lepas. Sukan yang pada mulanya dijadualkan dibuat secara dalaman dan tertutup ini, pada saat akhir 'dibuka' kepada ibu bapa penjaga murid setelah pihak sekolah mempertimbangkan permintaan daripada pihak ibu bapa murid.
Alhamdulillah, kehadiran ibu bapa amat baik dan mampu memeriahkan lagi acara ssukan yang dijalankan.
Pada kejohanan kali ini, Rumah Merah muncul Juara, diikuti rumah Hijau selaku Naib Johan, Biru ketiga dan Kuning di tempat terakhir. Syabas buat Rumah Merah!
Acara penyampaian hadiah kepada para pemenang pada hari sukan 'disambung' pada hari Isnin berikutnya disebabkan kesuntukan masa pada hari kejohanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SELAMAT BERTEMU DAN BERTAMU DI DUSUN TUA..

Salam persaudaraan buat para pengunjung blog Hal Ehwal Murid, Sekolah Kebangsaan Dusun Tua. Blog ini diwujudkan bagi memuatkan berita hal ehwal murid sekolah ini. Semoga dengan paparan yang diberi, sedikit sebanyak dapat menghebahkan aktiviti dan berita berkisar sekolah, di samping diharapkan turut merapatkan hubungan ibu bapa penjaga murid dengan warga kerja sekolah. Selamat membaca..